Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vad gäller vid leverans till fastighetsbox?

Fråga: Jag har fått brev om att min tidning skall börja levereras till min fastighetsbox – vad innebär det?
Under 2019 genomför vi en förändring i distributionen för många hushåll med fastighetsbox i Storgöteborg.
Det innebär att papperstidningen kommer att levereras till din fastighetsbox istället för i brevinkastet eller tidningshållaren vid dörren.
 
Fråga: Varför gör ni detta?
Tidningsbranschen förändras och vi måste förändras med den. Det här är helt enkelt en besparing som vi måste genomföra – för att fortsätta kunna anställa journalister och fotografer på redaktionen och genomföra den bevakning av västkusten som vi anser behövs.

Fråga: När träder förändringen i kraft?
Det är olika från område- till område, men vi har tagit fram en omläggningsplan på www.stampen.com/fastighetsbox
Den sidan uppdateras löpande och omläggningsdatum publiceras så snart det är fastställt.
 
Fråga: Min fastighetsbox är för liten för tidningen?
Precis som vanligt uppmanar vi alla prenumeranter att tömma sin postlåda/fastighetsbox dagligen.
Distributionsbolaget VTD ansvarar redan idag för den normala postgången på stora delar av västkusten. Tidningsbuden kan därför dela ut tidningen i fastighetsboxarna på samma sätt som den vanliga brevbäraren vilket underlättar utdelningen.
Om man vill göra uppehåll på tidningen kan man göra det genom att kontakta kundservice eller att gå in på Mitt konto.

Fråga: Har tidningsbuden tillgång till nycklar till fastighetsboxarna?
Ja. VTD har postoperatörstillstånd utgivet av Post- och telestyrelsen, som också är tillsynsmyndighet. På uppdrag av bland andra Göteborgs kommun delade VTD under 2018 ut fler än 20 miljoner postförsändelser till hushåll på västkusten.
Göteborgs-Posten Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Vi har beslut från PostNord att tidningen skall levereras till brevinkast i dörren.
    Efter ett antal kommunikationer med Er har det fungerat ett bra tag, men nu
    har tidningen i nästan 2 veckor lämnats i postboxen i entrén.
    Jag var i tel-kontakt med Kundservice i måndags och den jag pratade med då
    lovade att från i tisdags skulle leveransen fungera på rätt sätt igen, men fortfarande
    kommer tidningen i postboxen!!!
    Kan det vara så svårt att se till att leveransen sker enl. beslut???
    Nils-Olof Tyreman
  • Hej Nils-Olof!

    För att få bästa hjälp med ditt ärende så kan du kontakta vår kundservice via vårt kontaktformulär eller via telefon genom att klicka här.

    Med vänlig hälsning
    Angelica Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.