Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

GP appen

Hej.
Läser GP både via eGP och appen.
Har problem när jag läser via appen på Apple IPad Air 2, IOS 12.1.3 när man går in och läser en artikel och skrollar i den så låser texten sig och blir bara ett grått fält i hela artikeln. Och när man då vill gå tillbaka till första sidan går inte detta utan appen är ”låst” måste använda home knapp på paddan. Har två IPhone 6 och X och på dessa har jag inte detta problem.

Kommentarer

  • Hej Mats,

    Tack för dina synpunkter gällande prestandan på vår hemsida liksom i appen.
    Vi har noterat vissa prestandaproblem sedan lanseringen av den nya hemsidan som vår IT-avdelning jobbar på med för att lösa. Dessa problem har påverkat både hemsidan liksom appen. En del av dessa skall redan vara lösta och de övriga arbetar man skyndsamt med.
    Det är sannolikt dessa prestandaproblem som du drabbats av men det kan i vissa fall hjälpa att rensa cookies och uppdatera webbläsaren till senaste versionen på dator, ominstallera appen och uppdatera till senaste operativsystemet till den senaste versionen i läsplatta och telefon om man saknar detta.
    Annars är vår förhoppning att dessa problem skall vara lösta inom kort.


    Med vänlig hälsning
    Fredrik Redaktör Kundforum
  • Jag har exakt samma problem med min iPad Pro 12,9 tum (senaste versionen). Läser GP via webbsidan med Safari och det fungerar mycket dåligt. Har senaste programvaran och har rensat alla cookies och historik utan att detta hjälper. Det fungerar bra på min iPhone, men inte på iPad så har svårt att tro att detta är ett prestandaproblem utan är mer troligt ett kompabilitetsproblem för iPad.
    Finns det kanske några rekommendationer på hur man kan ändra inställningarna för Safari så GP fungerar bättre på en iPad?
    Tobias
  • Hej Tobias,

    Tack för dina synpunkter gällande detta. Jag kompletterar din information till IT-avdelning för översyn med fortsatt förhoppning om en lösning inom kort.


    Med vänlig hälsning
    Fredrik Redaktör Kundforum
  • Jag har också problem just med GP-appen på min iPad. Kör IOS 12.1.1. På min android telefon fungerar det bra, men i iPaden är  det näst intill omöjligt att läsa artiklarna, de laddas aldrig klart, utan man fåt rycka på "Hem ikonen" eller ladda om, så uppdateras artiklarna ibland.
    Krister
  • Hej. Har en iPad air 2 och upplever tyvärr ständigt strul med nya GP. Jag saknar därför gamla GP. Det var så lätt att snabbt läsa nyheter och var aldrig problem att läsa artiklar eller skrolla.
    Nu börjar det bli jobbigt att låsningarna med nya GP ännu inte är lösta. Jag rensar alltid i historiken för att få bort cookies med mera. Dessutom är det utomordentligt svårt att logga in. Jag är prenumerant givetvis. Nu får vi hoppas på lösning snart. Med vänlig hälsning, LP i VF

    Lena
  • Ska tillägga att det är endast GP som inte fungerar. DN, GT, SvD, DI m.fl. tidningar fungerar snabbt och smidigt.
    Lena
  • Hej,

    Tack för era synpunkter gällande prestandan på hemsidan och apparna.
    Vi kommer inom kort släppa en uppdatering av eGP-appen som bör lösa de problem som våra kunder upplever och som inte löses genom instruktionerna ovan.
    Jag kommer även ta era inlägg vidare till vår IT-avdelning för fortsatt översyn gällande hemsidan och den tillhörande appen.


    Med vänlig hälsning
    Fredrik Redaktör Kundforum
  • Det är inte eGP-appen som är problemet utan GP-appen på iOS på iPad. Laddningen av nyhetsartiklarna är långsam samt offulständig och enda sättet att snabba upp det är att "döda" appen och sedan starta på nytt.
    Det vore väl bra om den nya eGP appen innehöll både nyheter och möjligheten att läsa tidningen, så man slipper ha två appar för GP.
    Christer
  • Hej Christer,

    Tack för dina synpunkter.
    Vår IT-avdelning är medveten om att det rör sig om båda apparna (eGP & GP) liksom hemsidan. eGP-problematiken bör bli löst i samband med den förestående uppdateringen och den övriga problematiken gällande hemsidan och GP-appen är under utredning.


    Med vänlig hälsning
    Fredrik Redaktör Kundforum
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.